Elokuvakerho

Kokoonnumme kevään viimeiseen elokuvaan poikkeuksellisesti jo klo 15:30. Varaa mukaan 5 euroa käteistä keväistä tarjoilua varten. Kohotamme myös maljan kevään kunniaksi.

Kevät 2024

Elokuvakerho toimii elokuvateatteri Kuvalassa noin kerran kuussa perjantaisin klo 16 omana tilausnäytäntönä.

Kevään viimeisenä elokuvana esitetään  26.4.  ranskalainen elokuva Madeleinen Pariisi.

Elokuva on matka läpi muistojen, ja Pariisin käänteentekevien paikkojen. Huolien riivaama taksikuski Charles (Dany Boon) ottaa rahakkaan tuntuisen ajokeikan Pariisin laidalta toiselle. Pian käy ilmi, että 92-vuotias Madeleine on menossa vanhainkotiin, mutta haluaa ensin ajella muistorikkaiden paikkojen kautta vailla kiirettä. Ensirakkaudet, tulinen ero, radikaalit kamppailut naisten oikeuksista ja historian myllerrykset vyöryvät esiin Madeleinen tarinan myötä.

Nimiroolissa loistaa ikinuori näyttelijätär Line Renaud, joka tunnetaan mm. Relaxes-vous (Ottakaa rennosti) duetosta Dean Martinin kanssa. ”Hymy nuorentaa” kuvastaa Madeleinen elämänasennetta. Automatkan aikana pari ystävystyy tavalla, joka muuttaa kummankin elämän.

Ohjaaja:  Christian Carion, Pääosissa: Line Renaud, Dany Boon, Alice Isaaz

Pro Kuvala ryhmä valitsee esitettävän elokuvan kauden ensi-iltaelokuvista. Haluamme myös tukea paikallisen ja perinteikkään  elokuvateatterin toimintaa.

Elokuvakerhon näytännöt ovat suosittuja ja usein 71 -paikkainen teatteri on täyttynyt eturiviä myöten. Siksi käytössä on ennakkoilmoittautuminen. Toiveemme on, että  esteen sattuessa siitä ilmoitetaan, jotta jonossa oleva saa vapautuneen paikan.

Ilmoittautumiset Marja-Liisa Ketoselle p. 044-3459395 ensisijaisesti tekstiviestillä -  puhelimitse vain,  jos jäsenellä ei ole älypuhelinta tai hän ei käytä sitä lainkaan.

Puheenjohtaja Marketta Suoja-Sjöblom p. 050-5839296

Lipun hinta on 10 e, ja yhdistys takaa Kuvalalle vaadittavan minimituoton.

Tervetuloa!

Pro Kuvala