Elokuvakerho

Syksy 2021

Elokuvakerho toimii elokuvateatteri Kuvalassa noin kerran kuussa perjantaisin omana tilausnäytäntönä.

Syksyn elokuvapäivät ovat

klo 16 Kuvalassa  24.9.  29.10. ja  26.11.

Pro Kuvala ryhmä valitsee esitettävän elokuvan kauden ensi-iltaelokuvista. Haluamme myös tukea paikallisen ja perinteikkään  elokuvateatterin toimintaa.

Elokuvakerhon näytännöt ovat suosittuja ja usein 71 -paikkainen teatteri on täyttynyt eturiviä myöten. Siksi käytössä on ennakkoilmoittautuminen. Toiveemme on, että  esteen sattuessa siitä ilmoitetaan, jotta jonossa oleva saa vapautuneen paikan.

Puheenjohtaja Marketta Suoja-Sjöblom p. 050-5839296 ja ilmoittautumiset Marja-Liisa Ketoselle p. 044-3459395 ensisijaisesti tekstiviestillä -  puhelimitse vain,  jos jäsenellä ei ole älypuhelinta tai hän ei käytä sitä lainkaan.

Lipun hinta on 10 e, ja yhdistys takaa Kuvalalle vaadittavan minimituoton.

Ensimmäisenä esitetään 24.9. kotimainen hyväntuulen komedia Peruna. Päähenkilö Untamo on innovatiivinen nörtti, jonka kehitysvisioita ei 1600-luvun Suomessa ymmärretä, mutta nuori mies on tutustunut uusiin yrittäjyydestä intoileviin piireihin eikä lannistu. Hänen on vain  keksittävä miten perunaa myydään suomalaisille, jotka siihen asti ovat eläneet naurispelloissa ja uskovat, että sitä parempaa ravintoa ei ole.
Elokuvan rooleissa nähdään sekä tuttuja kotimaisia näyttelijöitä että uusia nousevia kykyjä.

29.10. esitetään Cannesissa palkittu Hytti no 6, mikäli sen kyseiselle päivälle suunniteltu ensi-ilta toteutuu. Se riippuu ensisijaisesti koronatilanteen kehittymisestä, joten muutos myöhempään ajankohtaan on mahdollinen.

Tervetuloa!

Pro Kuvala